Štěstí v práci? Hledejte zaměstnance zn. Happiness manager

25.9.2018

V českých firmách zatím v batolecím věku, avšak s předpovědí slibné budoucnosti. Manažer štěstí / Happiness Manager / Chief Happiness Officer. Mnoho označení pro jednu pozici. Vhání vám její název úsměv do tváří? Víte, co je náplní práce manažera štěstí? Nebo ho dokonce máte ve své firmě?

Manažer štěstí není bavič pro vaše zaměstnance, jak by se z názvu pozice zdálo. Happiness manager je charismatický lídr, který dokáže ovlivňovat celý chod společnosti. Působí napříč firmou, vylepšuje komunikaci a pomáhá budovat silnou firemní kulturu. Je psychologem, personalistou i managerem. “Hlídá” horizontální i vertikální vztahy.

 

Co patří k práci manažera štěstí?

  • Analýza potřeb zaměstnanců.
  • Kontrola a péče o optimální pracovní podmínky.
  • Kariéra a vzdělávání zaměstnanců.
  • Řešení konfliktů na pracovišti (buď zprostředkování hovoru mezi stranami nebo vlastní iniciativou).
  • Udržování otevřené komunikace mezi zaměstnanci i vedením. Zpětná vazba.
  • Poradenství, osobní nebo týmový koučing.
  • Rozvoj firemních hodnot, ztotožnění zaměstnanců s těmito hodnotami, posílení loajálnosti k firmě.
  • “Tmelení” kolektivu a rozvíjení vztahů pomocí společných aktivit ve firmě i mimo ni (společenské akce, školení, team buildingdy, atd.)

 

Potřebuje vaše firma “trochu štěstí”?

V jaké firmě má manažer štěstí své platné místo? Rozhodně ve firmě, která má (nebo chce mít a pracuje na tom) firemní kulturu. Nikoli přísnou a konzervativní, ale takovou, která je otevřena novým nápadům a inovativnímu způsobu myšlení.

 

Vždyť šťastný zaměstnanec vždy odvádí lepší výkon, je loajálnější a méně nemocný, když je jeho myšlení v souladu s firemními cíli. Ruku v ruce se spokojenými zaměstnanci firma hlásá kvalitní brand a nemá problém získávat nové talenty.

 

Ve firmách, které nemají na seznamu pozic “manažera štěstí” je často onou zpovědnicí a “tmeličem” týmu (v omezeném čase a formě) personalista, který přichází se všemi zaměstnanci do kontaktu.

 

Manažerská slepota

Ve velkých firmách vedení často nevidí nepříjemné detaily. Manažer těžko hledá čas na řešení mezilidských vztahů mimo jeho tým nebo ani nevidí negativní vztahy ve firmě, které ovlivňují výkony lidí.

Právě to je úkolem happiness managera - odhalit “krizové situace” ještě předtím než dojde ke sporu či přímo k odchodu zaměstnance. Nastavit otevřenou komunikaci, dát prostor neformální domluvě, prezentovat plány firmy a ventilovat stres a negativní emoce.

 

Kouč nebo personalista?

Manažer štěstí je něco mezi. Jeho cílem je, aby se zaměstnanci cítili v práci dobře. Nemá však na starosti agendu spojenou s náborem, odměňováním ani hodnocením (i když se těchto procesů účastní). Stejně jako kouč má na srdci spokojenost a rozvoj jednotlivců. Vede je, motivuje a je jim k dispozici, pokud se potřebují poradit. Je pojítkem mezi zaměstnanci a vedením, předává nezaujatou zpětnou vazbu a předchází vypjatým situacím.

Holub v hrsti lepší než...

Myslete na to, že nejlepší je holub v hrsti. Najít kvalitní zaměstnance je dnes kumšt, který něco stojí, proto je mnohem lepší pečovat až hýčkat stávající lidi. Spokojený a motivovaný zaměstnanec, který práci bere nejen jako formu zajištění výdělku je pak velkou výhrou.

Zbytečná pozice?

Říkáte si, že tohle u vás rozhodně nepotřebujete? Možná. Malá až nulová nezaměstnanost způsobila, že si zaměstnanci vesele diktují nehorázné podmínky. Obzvláště mladí uchazeči střídají pozice a hledají, ve které firmě budou schopni žít a dýchat. Práce už pro ně totiž není jen místem, kde tráví “povinnou” pracovní dobu.

 

Zaměstnavatelé se předhání, kdo jim nabídne lepší posilovny, odpočinkové zóny, vouchery kdoví kam, dodávky čerstvého ovoce,... . Nikdo se ale neptá, jestli o to vůbec stojí. Třeba touží jen po tom, zapojit se více do plnění firemních cílů. Potřebují cítit, že jsou součástí něčeho smysluplného. Nebo něco úplně jiného. Možností je spousta, stejně jako lidí právě v takových firmách. Manažer nemá často kapacitu vše vysledovat. A právě proto vznikají pozice manažerů štěstí, kteří prahnou po zpětné vazbě, které zajímá trápení zaměstnanců a jejich spokojenost. Právě ta je často tou nejlepší obranou proti dravým nabídkám konkurence.

 

 

Chci prověřit spokojenost svých zaměstnanců

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Hlavní kancelář

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Brno

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

Praha

APROFES, s.r.o.
Paříkova 11a
190 00 Praha 9

praha@aprofes.cz
Tel: +420 606 089 306

+420 603 456 779