Je libo práce z domu?

15.8.2017

Home office neboli práce z domu. Termín skloňovaný v dnešních firmách čím dál častěji. Mnoho zaměstnanců po něm touží, mnoho firem ho běžně používá, jiné od něj upouští. Nejčastěji se týká oblastí IT, poradenství, vývoje či kreativních činností (grafika, weby, marketing). Jak jste na tom s home officem vy? Toužíte po něm nebo máte rádi jasné hranice mezi prací a volnem?

Pro a proti práce z domova

Nespornou výhodou práce z domova je finanční a časová úspora. Nikam nedojíždíte, získané minuty můžete věnovat práci a ušetřené peníze investovat do zajímavějších “projektů”.

Kromě lákavého pohodlí domova je pro někoho obrovskou výhodou klid na práci. Žádné rušivé telefonáty, štěbetání kolegyň ani neutichající zvuk kávovaru. Pro mnohé práce z domova znamená volnost v organizaci času (ať už se jedná o náročnou péči o děti, vlastní koníčky či jiné povinnosti).

Pod kontrolou

Lákavá “pro” občas plíživě sklouznou do roviny “proti”. Stačí trocha lenosti a špatné organizace a nenávratně ztrácíte kontrolu nad svým pracovním režimem. Znáte to, když vás přepadne nechuť k práci. Říkáte si “Však já to pak někdy dodělám.” nebo “Ještě jedno kafe, jedna pračka, umyju nádobí, shlédnu krátký seriál, zaliju zahrádku,.....!”

Vlastní omlouvání a přesouvání úkolů a povinností na „někdy“ po nějaké době zcela uhasí veškerá vaše dobrá předsevzetí, podobně jako novoroční plány a cíle.

Bez plánu ani ránu

Pokud chcete práci z domu “ustát”, je na místě stanovit si určitá pravidla. Stanovte si plán. Denní, týdenní, měsíční. Dle vašich potřeb a typu práce. Sepište si přesně co musíte za dané období zvládnout a dbejte na dodržování termínů.

Chce to jistou míru odpovědnosti a dávku sebekontroly. Někomu pomáhá metoda odměn: Nejprve musím udělat toto kvantum práce a pak se půjdu odměnit “.

Nelze jednoznačně říct, pro který osobnostní typ je práce z domova vhodnější. Občas je člověk prací z domu nadšen a po čase mu začne chybět společnost. Někdo přestane vnímat kdy pracuje a kdy nastal čas na odpočinek. Pracovní a osobní život se prolínají na úkor rodiny i vlastního zdraví.

 

Home office ano či ne?

Láká vás home office a styl vaší práce ho umožňuje? Tak to prostě zkuste. Současná technika, vzdálená připojení, online nástroje i úložiště a mnohé další vymoženosti dovolují být součástí pracovního procesu odkudkoliv. Není výjimkou, že obě strany (zaměstnanec i zaměstnavatel) zjistí, že práce z domu je pro váš “vztah” oboustranně výhodná.

Na stříbrném podnose

Než požádáte svého nadřízeného o možnost pracovat z domu, ujasněte si přesně, co to přinese vám, vašemu šéfovi i společnosti samotné. Tato představa musí být podložena reálnými údaji. Porovnejte si výhody s nevýhodami, nastavte teoretický plán, způsob odevzdávání práce, kontrolu, návaznost na práci dalších kolegů atd. Ušetřete svému nadřízeném čas a vymyslete princip fungování vašeho systému práce z domu.

Máte vlastní zkušenost s prací z domu? Napište nám.

 

Hlavní kancelář

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Brno

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

Praha

APROFES, s.r.o.
Paříkova 11a
190 00 Praha 9

praha@aprofes.cz
Tel: +420 606 089 306

+420 603 456 779