Recruitment: 3 trendy, které hýbou světem náboru

9.11.2022

Poslední léta ovlivněná především celosvětovou pandemií přinesla pracovnímu trhu mnoho změn. Změnila se totiž celá společnost a je jasné, že i trh práce se tomuto vývoji neubránil. To, co nám ještě před třemi lety přišlo nemyslitelné, se teď děje zcela hladce a je to pro většinu lidí naprosto přirozené. Zářným příkladem je téma home office. Většina z těchto velkých změn s námi patrně už zůstane a je na nás, abychom si z nich vzali to nejlepší. Co se událo na poli zvaném recruitment?

Pojďme se potkat… Online!

Hygienická opatření nás všechny vrhla do světa onlinu. Výrazně ubylo osobního kontaktu, což je pro recruitment celkem škoda. Před pár lety si nikdo z personalistů nedokázal představit, že se na výběrovém řízení s uchazečem nepotká naživo. Že si s ním nepotřese rukou a že nebude mít šanci cítit tu pověstnou „chemii“. Že si s kandidátem na žhavou obsazovanou pozici bude povídat jenom skrz zářící obrazovku počítače. 

 

Každá taková změna má ale dvě strany mince. Zavedením online pohovorů se výběrová řízení výrazně zrychlila, zlevnila, ušetřila mnoho času firmě i uchazeči.

 

Nejde to ale ode zdi ke zdi — je třeba hledat kompromisy i v oblasti moderního recruitmentu. První kolo pohovoru lze s klidným svědomím provést online, druhé už je lepší uskutečnit osobně.

Recruitment marketing — sladká hudba budoucnosti

Aneb Jak ulovit ty nejlepší talenty. Čím dál víc firem si uvědomuje kritický nedostatek kvalitních uchazečů a proto nechtějí čekat, až jim ten ideální kandidát spadne sám do klína. A proto se interní HR oddělení a také personální agentury obouvají do náborového marketingu. Přebírají komunikační strategie z klasického marketingu a cíleně vábí ty nejlepší lidi z oboru.

 

Studie potvrzují, že získávání těch nejlepších talentů začíná už dávno předtím, než si tito lidé vůbec uvědomí, že chtějí změnit práci. Recruitment markeťáci se snaží dostat do povědomí cílové skupiny potenciálních uchazečů, snaží se je cíleně oslovat a všemožně zaujmout. Protože, když na to půjdou opravdu chytře, talent dá nakonec přednost jim před konkurenční firmou.

 

Recruitment marketing jde ruku v ruce s tzv. employer brandingem, česky budování značky zaměstnavatele.

 

Co v oblasti náborového marketingu skvěle funguje?

  • Vylaďte vaše kariérní webové stránky.

  • V inzerátech buďte osobní, konkrétní a hlavně pravdiví. 

  • Představujte lidi z týmu, nechejte je něco říct o pozici, o firmě, nebo klidně o vánočních večírcích.

  • V inzerátu vypíchněte, čím bude kandidát pro firmu přínosem, proč ho potřebujete. Když v textu obhájíte smysluplnost práce a třeba společenskou odpovědnost, máte vyhráno.

  • Využívejte sociální sítě, především LinkedIn, ale o životě firmy leccos vypoví třeba Instagram.

  • Pracujte s referencemi, případovými studiemi a osobními doporučeními.

  • Poznejte vaši cílovou skupinu a podle toho s ní komunikujte.

Víte, po čem doopravdy touží?

Přečtěte si ještě jednou poslední bod předchozího odstavce. Poznejte vaši cílovou skupinu a najděte vhodný způsob komunikace. Nalaďte se na ně. Lákejte je. Zapomeňte na zažité stereotypy v oblasti benefitů. Doba se změnila a hlavně se mění také pracovní síla. Stravenky už například netáhnou tak jako před deseti lety.

 

Nejpopulárnější benefity současnosti se točí kolem časové flexibility. Lidé chtějí pracovat, ale chtějí práci rozumně skloubit i s osobním životem. To jim pevná pracovní doba od 9 do 17 neumožní. Ocení pár dní dovolené navíc nebo sick days.

 

Možnost pracovat z domu už není jen vymožeností pro hrstku vyvolených, čím dál víc firem se kloní k hybridnímu modelu práce a lidé home office začali považovat pomalu za standard. To, co před Covidem nešlo, je rázem normální a většina zaměstnavatelů u tohoto režimu už zůstala.

 

Rada na závěr? Neusínejte na vavřínech. Měňte své recruitment praktiky společně s pracovním trhem a myslete na to, že každá nová generace, která se ocitá na prahu produktivního života, má trochu jiné smýšlení o ideální práci.

Potřebujete pomoct s náborem zaměstnanců?

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779