Elevator speech

7.2.2015

Dnešní doba je rychlá a víc než kdy dřív platí, že čas jsou peníze. Tento trend se projevuje v mnoha oblastech vašeho života. Nikdo nemá čas s vámi jen tak o něčem tlachat. Lidé mají strach z toho, že je váš příběh bude nudit a že kvůli vám zmeškají něco příjemného. Jak tedy přirozeně upoutat pozornost? Aby ostatní poslouchali, co jim chcete říct? Zkuste použít Elevator Speech (volně přeloženo jako projev  ve výtahu)

Jak zaujmout v několika vteřinách

Elevator speech, nebo chcete-li "projev ve výtahu", je krátká a velmi přesvědčivá řeč, která má za úkol zaujmout někoho v extrémně krátké době natolik, aby chtěl slyšet víc. Traduje se, že mladý podnikatel si počkal u výtahu na důležitého investora, který na něho neměl čas, a během jedné minuty mu přednesl svoje myšlenky tak poutavě, že si domluvili pracovní schůzku.

 V dnešní době je tato metoda využívaná v podstatě ve všech oblastech. Její princip je jednoduchý. Soustřeďte se na podstatné, odhoďte zbytečné průpovídky a řekněte svůj příběh poutavě. Kvalitní provedení žádá  přípravu a trénink.

Připravte se 

Elevator speech se používá nejen pro prezentaci obchodního záměru či k motivaci pracovního týmu, ale také při výběrových řízeních. Personalisté používají tuto metodu pro zjištění podstatných informaci.

Očekávejte, že se na vás personalista obrátí s větou: „Zbývají nám poslední dvě minuty, přesvědčte nás, že si máme vybrat právě vás.“

Málokdo je brilantní řečník a dokáže předvést dokonalou prezentaci pod takovým tlakem. Pomozte si přípravou. Připravte si stručné a výstižné odpovědi na otázky typu:

  • Kdo jste?
  • Co umíte?
  • Jak to bude prospěšné pro danou pozici?

 Zkuste být konkrétní a případně doplňte informace o praktické zkušenosti týkající se pozice, o kterou žádáte. Např. „Zorganizovala jsem konferenci, které se zúčastnilo 500 lidí, můžete se proto spolehnout, že firemní večírky budou perfektně zajištěné do posledního detailu.“

Díky této přípravě si uvědomíte základní věci o sobě i svých silných stránkách. Budete si jistější, že právě vy jste tím vhodným kandidátem. Díky sebevědomějšímu vystupování pak o tom přesvědčíte i své okolí. Nevyčítejte si, pokud něco důležitého vynecháte. Je důležitější podnítit zvědavost a přesvědčit druhou stranu, že víte, o čem mluvíte, než podat vyčerpávající výčet vašich dovedností.

 

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779