Nábor zaměstnanců

3.3.2016

Firmy dnes stojí na hlavně na kvalitních lidech a to je jeden z důvodů, proč se nábor stal tak důležitým a diskutovaným tématem. Nábor zaměstnanců již nezahrnuje jen samotný výběr kandidáta, ale mnoho dalších souvisejících činností. Díky tomu se firmám vyplatí najímat si na nábor zaměstnanců odborníky - personální agentury.

Komu se nábor zaměstnanců přes agenturu vyplatí?

Mezi nejčastější klienty patří majitelé či kompetentní osoby v malých a středních firmách. Většinou se jedná o společnosti, kde je personalistika v plenkách. Pozice personalisty je zbytečná, protože by nenaplnily jeho kapacitu, sami však na nábor zaměstnanců nemají čas ani zdroje.

Sami personalisté pak využívají personální agentury v případech, kdy hledají specialistu, potřebují někoho najít rychle, nebo se jedná o hůře obsaditelnou pozici.

Postup spolupráce při náboru zaměstnanců

Personální specialisté vás seznámí s průběhem spolupráce. Dohodnete se na detailech a uzavřete smluvní a obchodní podmínky.

Specifikace pozice

Pro kvalitní vyhledávání potřebuje personální agentura popis obsazované pozice. Tzv. prvotní podklady obsahují detailní popis pozice, souhrn schopností a dovedností, které jsou od uchazeče požadovány. Při tvorbě specifikace pozice vám je agentura k dispozici a doplňuje případné nedostatky.

Nábor zaměstnanců z vlastních řad

Personální agentura vám může nabídnout hledání vhodného pracovníka ve vlastních řadách. Provede personální audit či psychodiagnostiku týmu. Často je pozice obsazena zevnitř, bez nutnosti vypsat výběrové řízení.

První kolo výběrového řízení

Nenajde-li se vhodný uchazeč v řadách současných zaměstnanců, spouští personální agentura první kolo výběrového řízení.

Kde se hledá uchazeč

Uchazeči jsou hledáni nejen v databázi personální agentury, ale také na pracovních portálech, sociálních a profesních sítí. Vybraní kandidáti odpovídající profesnímu profilu podstupují psychodiagnostiku. Hodnotí se například:

  • typ osobnosti,
  • adaptabilita,
  • odolnost vůči stresu,
  • praktické uvažování
  • a další dle požadavků pozice.

Druhé kolo výběrového řízení

Pomyslným sítem projdou jen vhodní kandidáti, kteří se zúčastní druhého kola pohovoru se zaměstnavatelem a pracovním psychologem.

Zadavatel spolu s psychologem vyberou nejvhodnějšího kandidáta či kandidáty a celý výběrový proces končí (popř. si zadavatel sjedná s kandidátem další osobní setkání).

 

Garanční lhůta

Může trvat 3 – 6 měsíců dle pozice. Pokud uchazeč opustí společnost během garanční lhůty, personální společnost začíná obsazovat pozici znovu. Nyní již v rámci poskytnuté garance, tzn. zdarma. Pokud se to nepodaří, má zadavatel nárok na vrácení poměrné části ze zaplacené částky. Vše musí být definováno v obchodních a smluvních podmínkách.

Jaká je cena za nábor zaměstnanců?

Odměna agentuře se liší dle pozice. Jedná se vždy o násobky nástupní mzdy přijatého kandidáta. Při obsazení více pozic je možné se dohodnout na určitých bonusech. Mohou mít formu nejen finančí, ale také nabídky služeb zdarma, např. psychodiagnostika.

Chcete věnovat svému podnikání a přenechat starosti s náborem na specialistech? Neváhejte se na nás obrátit.

 

Potřebujete pomocnou ruku při náboru? Napište nám.

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Hlavní kancelář

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Brno

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774

Praha

APROFES, s.r.o.
Paříkova 11a
190 00 Praha 9

praha@aprofes.cz
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779