Digitální recruitment – zalovte na sociálních sítích!

16.4.2019

Vyhledávání zaměstnanců na sítích – kde inzerovat?

 

  • LinkedIn– druhý domov současných náborářů. Síť je primárně zaměřená jako profesní a dá se v ní velmi snadno selektovat podle hledaného zaměření. Problém může být ale v tom, že víc jak 70 % lidí má profil na LinkedInu spíš jako svou vizitku a na nabídky práce buď neodpoví vůbec, nebo až po několika dnech. Pokud ale pracujete v odvětví, kde je vysoká fluktuace zaměstnanců (korporátní firmy, často IT zaměření), je LinkedIn tou správnou volbou.

  • Facebook – pokud jste moderní, dynamická a trochu neformální firma, je to pro vás ideální prostředí pro budování značky i hledání talentů. Zapojte se do relevantních skupin, ať už podle regionu, nebo podle zaměření. Nábor pracovníků tu má ale svá specifika. Na uživatele se denně valí obrovské množství informací a nabídek, takže se ta vaše může snadno ztratit. Buďte kreativní a odlište od konkurence i od běžných náborářských klišé. Využijte váš firemní HR marketing pro to, abyste byli pro uchazeče atraktivní.

  • Instagrampatříte mezi těch necelých 40 % firem, které se úspěšně prezentují i na Instagramu? Pak oslovte své followery. Uveřejněte inzerát a dejte pobídku ke sdílení, můžete k ní připojit i nějaký benefit ve formě slevy. Ideální pro tyto účely jsou instastories, kde můžete ukázat i něco z běžného života ve firmě.

  • Behance, Dribbble – tyto sítě slouží hlavně jako portfolia kreativců. Pokud hledáte designéra, grafika specialistu nebo jiného umělečtěji zaměřeného zaměstnance, tohle je přesně to správné místo.

 

Analyzujte a inspirujte se

Stejně jako úspěšný prodej vašich výrobků či služeb, i digitální recruitment si vyžaduje správné zacílení. Sociální sítě jsou dokonalým nástrojem pro sběr dat, od počtu lajků u vašich příspěvků, přes diskuze až po sledování konkurence. Vyjadřuje se k danému tématu někdo opravdu zasvěceně? Má inspirativní názory? Nebo je to jeden z vašich skalních fanoušků? Zkuste ho oslovit přímo v soukromé zprávě. Komunikace na sociálních sítích je rychlá, neformální a uchazeče tak můžete nalákat lépe, než třeba přes e-mail.

Recruitment na sociálních sítích má velkou řadu výhod. Stačí se dobře profilovat, být aktivní, vyvarovat se klišé a nabídnout cílové skupině potenciálních zaměstnanců práci, na kterou budou pyšní a která bude rezonovat s jejich žebříčkem hodnot.

 

Je toho na vás moc? Napište nám.

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779