Analýza vzdělávacích potřeb a plán vzdělávání

1.4.2016

Vysíláte zaměstnance na školení? Každému dopřejete to, co si zažádá? Trochu s rozumem, trochu za odměnu. Bez větší koncepce. Chcete to dělat jinak? Propojte výdaje na vzdělávání s cíli společnosti. Zvyšte konkurenceschopnost firmy díky správně proškoleným lidem. Investujte tam, kde to má smysl. Udělejte si analýzu vzdělávacích potřeb a připravte si plán vzdělávání. 

Bojujte s konkurencí kvalitními lidmi

Na dnešním trhu je lidský kapitál nejcennějším zdrojem, který máte. Uvědomte si jeho sílu a udělejte ze znalostí svých lidí konkurenční výhodu.

Mnozí z vás možná namítnou:

  • „Na školení je posílám, ale je to k ničemu.“
  • „Nemám na školení čas.“
  • „Nevím, na jaké školení je mám poslat. Nechci vyhazovat peníze zbytečně.“
  • „Budou o to mí zaměstnanci stát?“

Pokud máte i vy takové pochybnosti, udělejte si Analýzu vzdělávacích potřeb a zjistěte, kde máte našlápnuto a kde vám teče do bot.

Odhalte mezery ve vzdělávání

Analýza se dívá na podnik jako celek, na oddělení i jednotlivé pracovníky. Hledá nedostatky a nabízí porovnání s potřebnou (nebo požadovanou) úrovní vzdělání.

Výsledkem analýzy je zjištění mezer ve výkonnosti, které je třeba odstranit. Vzděláváním nebo jiným způsobem.

 

Ukázka analýzy vzdělávacích potřeb

Otázek, které vám položí profesionál při provádění úplné analýzy vzdělávacích potřeb je samozřejmě mnohem více. Tady je pouze „ochutnávka“ pro představu, co vás čeká. Cílem dotazování je zmapování současného, minulého i budoucího stavu a úrovně vzdělávání. Výsledkem analýzy je identifikace slabých míst a příležitostí pro změnu.

 

Analýza současného stavu Analýza mapující minulost Analýza budoucího vývoje

Kteří zaměstnanci se účastní vzdělávání? 

Kdo ze zaměstnanců absolvoval školení? Jaká jsou kritéria pro výběr vzdělávací firmy?

Kdo nyní realizuje vzdělávání?

Jaký vliv mělo školení na zisk? Na jaké změny se podnik chystá?
Jak jste spokojeni jste současným vzděláváním? Jak hodnotili školení účastníci?

Kam cílit vzdělávání?

 

 

Dobrý plán = přímá cesta k úspěchu

Analýza je krásná věc. Pokud se ovšem schová do šuplíku, nic se nezmění. Proto je dalším navazujícím krokem návrh vzdělávacího plánu, který obsahuje:

  • jaké školení (nebo jiná forma rozvoje) je pro konkrétního pracovníka potřebné,
  • jak  bude školení probíhat,
  • kdy a kde se bude školit,
  • jak dlouho bude školení trvat,
  • do kdy je třeba školení absolvovat.

 Proč do toho jít aneb jaké změny vám podnikové vzdělávání přinese?

  • Zvýší se produktivita práce  ?  zvýší se zisk
  • Firma rychleji reaguje na změny na trhu
  • Získáte motivované zaměstnance
  • Podpoříte svou i jejich konkurenceschopnost
  • Zvýšíte hodnotu zaměstnance na trhu práce
  • Snížíte fluktuaci

Proveďte analýzu vzdělávacích potřeb vaší společnosti a nastartujte svůj vzdělávací systém

 

Chcete mít přehled o vzdělávacích potřebách?

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779