Bojujete s časem? Zlepšete svůj time management

10.7.2018

Time management je efektivní řízení času. V současnosti zahrnuje širokou škálu nástrojů a postupů jako například plánování, stanovování cílů, delegování, monitorování či stanovení priorit. Dobrou organizací svého času zvládnete více věcí bez zbytečného stresu. Stačí se zbavit rušivých elementů a zefektivnit své činnosti na maximum.

Co vás při práci vyrušuje a rozčiluje?

Je mnoho faktorů, které dokážou být v kanceláři či na jiném pracovišti rušivým elementem. Například hlasité telefonní hovory, rádio, rozhovory kolegyň o módě či vztazích, věčné dotazy kolegů, e-maily, co vyskakují každou chvíli v pravém rohu monitoru a protivně u toho vždy pípnou. A nejen to. Krevní tlak vám zaručeně zvedne hromada povinností, které na vás někdo „navalí“. Úkoly na papírcích, které se průběžně ztrácejí pod dalšími důležitými dokumenty. Nulová organizace či plánování. Jak z toho ven?

Zvyšte efektivitu své práce

Plánujte

  • Sepište si seznam svých úkolů, vypracujte to-do listy. Detailně si rozepište své úkoly a povinnosti, ať vás nic nepřekvapí.
  • Seskupte si činnosti podle charakteru práce. Zvolte si čas, kdy se dané činnosti budete nerušeně věnovat. Například od 8 do 9 hodin ráno se věnujte vyřizování e-mailů. Telefonování nechte na odpoledne. Nastavte si denní rituály.
  • Rozdělte si velké projekty na menší kousky. Budete se v nich lépe orientovat a nebudou působit tak hrozivě.

Nastavte si deadliny

  • Pokud vás slovo deadline stresuje, říkejte jim raději cíle. Buďte ve svých cílech konkrétní. Uznejte sami, že cíl „v týdnu od 1.7. - 7.7. obvolám klienty A až D“ funguje lépe než úkol „měl bych obvolat své klienty“.
  • Pokud je to možné, dejte si dostatečnou časovou rezervu, ať vás plnění nestresuje.

 

Určete si priority

  • Podle deadlinu – co spěchá více, řeší se nejdřív.
  • Podle očekávané náročnosti úkolů – někomu vyhovuje začít tím nejnáročnějším, jiný naopak preferuje jednodušší úkoly na rozjezd.
  • Podle dopadu na výsledky.
  • Podle toho, co musím udělat sám a co mohu delegovat.

Motivujte se

  • Motivuje vás odměna? Vidina zisku?
  • Někomu pomáhá odškrtávat splněné úkoly. Sice ještě nejste v cílové rovince, ale vidíte, jaký kus cesty už máte za sebou.

Soustřeďte se

  • ztište telefon, a pokud potřebujete, zavřete se v nerušené místnosti

Hýbejte se

  • Dejte si přestávku na cvičení. Každou hodinu se protáhněte. Pomůžete tak nejen svým zádům, ale podpoříte své soustředění na další práci.

Nakupte si pomocníky

  • diáře, kalendáře, to do listy, lepítka, zvýrazňovače, upomínky,…

 

Zvládáte time management, ale nemáte ho kde ukázat? Vyberte si z našich aktuálních volných pozic nebo se zaregistrujte.

Hlavní kancelář

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Brno

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

Praha

APROFES, s.r.o.
Paříkova 11a
190 00 Praha 9

praha@aprofes.cz
Tel: +420 606 089 306

+420 603 456 779