NEdělejte nálety na zaměstnavatele

19.2.2019

Nezaměstnanost se v letošním lednu zastavila na hodnotě 3,3%. Firmy pláčou, uchazeči jásají. Fakt, že počet pracovních nabídek převyšuje počet těch, kteří skutečně práci hledají, nahrává uchazečům do karet. Vybírají, přehrabují, zvažují... A tak to má být!

Právě teď není potřeba podnikat "nálety" na zaměstnavatele a doufat, že něco z toho vyjde. Dovolte si vybrat to, co by vás skutečně baví, a v čem chcete vynikat.

Podmínka je podmínka

  • Pečlivě porovnejte své zkušenosti, znalosti a dovednosti s textem inzerátu/pracovní nabídky a sebekriticky zvažte, zda splňujete požadavky.
  • Pozorně si přečtěte text inzerce. Pokud je něco „Podmínkou", znamená to, že bez této znalosti/dovednosti skutečně nemá smysl na inzerci reagovat.
  • Buďte realisté. Zkuste si představit, zda by se Vám líbilo, kdyby se na Vás v zubařské ordinaci vrhla s vrtačkou prodavačka, Vaše děti učila na 1. stupni porodní asistentka a svého plechového drahouška byste v autoservisu předávali logistikovi.

Udělejte si skvělou vizitku

  • Nemějte pouze jeden životopis. Pokud se rozhodnete reagovat na různé pozice, vždy v CV vypíchněte to, co pozici odpovídá a upozorněte na své úspěchy v této oblasti. Co vypadá lépe?

 

„Každý měsíc jsem koordinovala a vyřizovala v průměru 300 objednávek/zakázek,převážně ze zahraničí."
nebo
„Měla jsem na starosti zahraniční objednávky."

 

  • V minulých zaměstnáních jste jistě měli různé povinnosti, vykonávali zajímavé činnosti, používali mnoho programů a počítačových systémů. Zmiňte ty, které by mohly být vaší silnou stránkou vzhledem k pozici o kterou žádáte.
  • Vyhněte se frázím. Buďte autentičtí. Personalista čte spousty životopisů i průvodních dopisů. Univerzální odpovědí ho neuchvátíte. Zdůrazněte třeba zajímavý koníček, praxi, projekt, který alespoň okrajově souvisí s prací, o kterou se ucházíte.

 

Chybami se člověk.....do výběru nedostane!

  • Vyvarujte se pravopisných chyb. Napište si životopis ve Wordu, ten často odhalí první nedostatky. Systém ale není neomylný, proto dejte texty pro jistotu někomu přečíst – víc očí víc vidí.
  • Pokud inzerent vyžaduje motivační dopis, dejte si s ním práci. Pokud v něm personalista najde oslovení „Vážená společnosti" a to vícekrát v textu, těžko uvěří tomu, že o práci skutečně stojíte.

Jak nebýt uloven na špatnou návnadu

  • Podívejte se na stránky společnosti. Zkuste vyhledat zmínky o společnosti a prozkoumejte hodnocení všech, kteří s firmou přišli do kontaktu. Skutečně chcete pracovat pro společnost, která získává na sociálních sítích a atmoskopech jen negativní komentáře? S kolegy budete trávit minimálně 8 hodin denně, což je mnohdy více, než denně strávíte s vlastní rodinou. Zajímejte se jak fungují v týmu.


A rada na závěr. Řiďte se pravidlem: „Méně někdy znamená více." Lépe obeslat 5 firem týdně a věnovat čas životopisu i motivačnímu dopisu, než odesílat obecný "nicneříkající" text do každé firmy, kterou vám podčí JobsAgenti.

 

Hledáte svou práci snů? Nahlédněte na naši nabídku nebo se zaregistrujte.

 

Hlavní kancelář

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Brno

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

Praha

APROFES, s.r.o.
Paříkova 11a
190 00 Praha 9

praha@aprofes.cz
Tel: +420 606 089 306

+420 603 456 779