Fenomén LinkedIn

31.5.2019

Profesní síť LinkedIn je v posledních letech velkým boomem. Možná už jste jedním z uživatelů anebo stále váháte: vyplnit či nevyplnit. Má to vůbec cenu? Nebo je to jen černá díra požírající čas a peníze?

Registrace a vyhledávání

Ať už hledáte práci, kontakty nebo obchodní partnery, na LinkedInu je najdete všechny hezky pohromadě. Koncem roku 2018 se počet registrovaných členů vyšplhal zhruba na 1,5 milionů. Z toho už se opravdu dá vybírat. Nejhojněji je využíván personalisty, obchodníky, manažery a marketéry, lidmi z komerčních i neziskových společností.  

Jestliže spadáte do některé z těchto nebo jim podobných skupin, a rozhodli jste se na LinkedIn zaregistrovat, dbejte především na perfektní vyplnění svého profilu.

Obecně platí, že čím více informací o svých pracovních zkušenostech vyplníte, tím lépe pro vás. Důležitost spočívá hlavně v uvedení klíčových slov, podle kterých se kontakty vyhledávají. Jak přesně vyhledávání a filtrování profilů funguje se dočtete například zde.

 

Vizuálně by měl profil odpovídat charakteru této sítě. Proto je dobré si na něj vybrat odpovídající fotografii. Ideální je taková, která má spíše formálnější charakter, bude vám dobře vidět do obličeje a budete se na ní sami sobě líbit.

Volnou ruku pak máte v popisu své osobnosti: Jméno a tituly, Titulek, Souhrn, Pozice, Pracovní příležitosti, Projekty, Ocenění a publikace, Dovednosti, Organizace, Vzdělání a Další informace.

Můžete se trochu vyřádit, ale! Informace vždy pište pravdivě a jednoduše. Nemusíte vypadat jako Superman, abyste si našli dobrou práci. Proto dejte pozor a raději před tím, než celý obsah svého profilu ukážete světu, nad ním dvakrát popřemýšlejte. Přece jen, Instagram a LinkedIn nejsou totéž. Pokud si nevíte rady nebo vám správné vyplnění profilu přijde příliš složité, klidně naberte inspiraci u svých kolegů nebo známých. Anebo se podívejte k nám.

 

 

Pokud hledáte zaměstnání nebo jste otevřeni novým pracovním nabídkám, dejte o tom personalistům vědět. Stačí na svém profilu přejít do sekce “Kariérní zájmy” a přepnout tlačítko na “Zapnuto”. Ideálně také vyplňte celý formulář týkající se vašeho vysněného zaměstnání. Náborářům tak zjednodušíte práci a osloví vás jen ti, kteří budou mít, vzhledem k vašim požadavkům, skutečně relevantní nabídku.

 

Vizitka

Mějte na paměti, že odkaz na váš LinkedInový profil je ve většině případů něco jako online vizitka. Dá se s ním skvěle prezentovat i v případě, že jste v zaměstnání spokojení. Je také nekonečným zdrojem referencí. To ale pouze v případě, že s ním umíte pracovat a svou síť kontaktů průběžně rozšiřujete. Prostřednictvím spojení s vašimi kolegy a známými si navzájem můžete potvrzovat své dovednosti a zkušenosti v oboru.

Další možností je požádat někoho ze svých kontaktů o doporučení. Daný člověk tak může napsat pár krátkých vět, které se zobrazí přímo na vašem profilu.

A co dál?

Založením profilu to celé nekončí. Nemusíte na síti trávit celé dny, nicméně je dobré čas od času informace aktualizovat a udržovat profil aktivní. Velmi užitečné jsou také nejrůznější skupiny, kde můžete diskutovat s lidmi podobného ražení, navazovat kontakty a spojení. Ostatně, od toho jste vlastně tady. Lidé nebo personalisté na svých osobních profilech často řeší nejrůznější otázky i palčivá témata z běžného profesního života nebo hledají nápady, jak své pracovní prostředí oživit. Často tak můžete zbořit mýty a divoké představy o dokonalém zaměstnání nebo se necháte inspirovat cizí firemní kulturou. Možností jak využít LinkedIn je zkrátka spousta a do jaké míry jej využijete je jen a jen na vás.

 

Takže mít či nemít? Za nás jednoznačné ano. Pokud se pohybujete mezi obyčejnými smrtelníky a nezdědili jste miliony po tetičce, nejspíš někdy přijde chvíle, kdy budete hledat práci. Navíc je to zdarma a na jednom místě.

 

Vyberte si vysněnou práci. Nahlédněte do aktuálně otevřených pozic

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779