Buďte svou chodící reklamou

19.10.2018

Nespoutaný kovboj s cigaretou v puse tváří tabákové společnosti. Elegantní dáma v luxusních šatech zahalená do vůně francouzkého parfému. Akční manažer zvládající nástrahy města i terénu v novém SUV.

Firmy utrájí miliony za reklamy. Ústy marketingových oddělení vypráví svůj příběh tak, aby publikum toužilo díky jejich produktu vypadat jako svobodomyslným kovboj, záhadná dáma, akční a vždy skvěle vypadající frajer, či kdokoli jiný.

Značka jako cejch

Málokdo si uvědomuje, že svou vlastní prezentací tvoří svůj brand. Díky tomu, jak vypadáme, jednáme, a kde a jak se prezentujeme vzbuzujeme dojmy. Ve vztahu k lidem to funguje obousměrně. Někteří lidé jsou nám sympatičtí, jiným „přicházíme na chuť“ déle, u některých se kontaktu raději vyhneme. Už na první pohled škatulkujeme.

Vousy a čepice – hipster. Podpadky a gelové nehty - „lejdyna“. Kravata a telefon – manažer. Špinavé kalhoty a nelibé aroma – bezdomovec.

Image jako vlastní brand

Aniž si to uvědomujeme, jsme sami sobě marketingovým oddělením budujícím 24/7 obraz, který vidí svět. Tvoříme svou osobní značku a říkáme tím světu kolem nás jací jsme, jaké máme hodnoty a cíle. Díky tomu jsme vyjímeční, nezapomenutelní a lehce identifikovatelní.

V současné době je vlastní brand budován nejen osobním kontaktem, ale také v širokém online světě. Podle toho, jak vystupujeme na sociálních sítí (jak často a co sdílíme, „lajkujeme“, čeho se účastníme,...) jsme hodnoceni.

 

Má to háček. Nebo ne?

Sociální sítě jako Facebook, Twitter, Instagram či Linkedin jsou dostupné široké veřejnosti, vaše potenciální zaměstnavatele nevyjímaje. Myslete na to vždy, když něco zveřejňujete!

 

Jak si zavřít vrátka...

...nebo nechat narůst křídla

Skvělá párty. Večer je v plném proudu. Rozesíláte do světa bujaré fotky taneční a barové show, která vás zdrží až do pozdních nočních hodin. No co, zítra to dáte. Vždyť jde jen o pohovor. Tak řeknete, že jste nemocný a domluvíte se prostě na jindy, ne?

Omyl. Personalista je také online. A hloupý rozhodně není. Nejen, že nedostanete náhradní termín, navíc získáte označení – nezodpovědný, nedodržuje termíny, lže. A tohle už se opravdu těžko maže.

Osobní brand má v první řadě pomáhat. Opět převedeme do praxe. Když se hlásí větší množství kandidátů, a právě vy jste něčím výjimečný, máte vyšší šanci získat si personalistovu pozornost.

Aby vše fungovalo ve váš prospěch, musíte mít při budování svého sociálního profilu jasno v několika otázkách:

Kdo jsem? Proč chci budovat vlastní značku a za jakým účelem?

 

Jako skládačka z lega

V závislosti na vašich cílech se pusťe do budování svého brandu. Choďte na akce, postujte na sociálních sítích, prezentujte své názory v zajímavých skupinách, vyčnívejte z davu (chcete-li být viděn/a). Vše závisí na vašem cíli. Nenechte se odradit počátečními neúspěchy.

Budování vlastní značky je nikdy nekončící projekt. Není završen získáním vysněné pozice ve společnosti, kde jste toužili pracovat. Pamatujte, je to jen další krok ve vašem vývoji.:)

 

Jaký dojem zanecháváte v lidech, kteří Vás viděli či poznali? A jaký dojem byste chtěli zanechat?

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779