Personálka není databáze, je to jen prvotní fáze

22.4.2017

„Dostavte se prosím ve čtvrtek v 9:00 na adresu Aprofes, Kounicova 39, Brno. Čekají vás psychodiagnostické testy, zkoušky praktických schopností a následně krátký pohovor. Těšíme se na Vás.“ Obrovskou radost střídá nervozita. Proč musím jít nejdřív do personální společnosti? Proč nejdu rovnou do firmy? Psychotesty, pohovor…. na co všechno se mě budou ptát? Měl bych se něco naučit? Ale co???

Proč firmy používají personální společnosti?

Nahlížet na personální společnost jako na něco méněcenného by bylo chybou. Personální společnost je prodlouženou rukou klienta. Využívá ji proto, že by například nenaplnil kapacitu samostatné pozice personalisty, nebo proto, že s náborem nemá žádné zkušenosti. Někdy potřebuje někoho najít rychle nebo je volná pozice hůře obsaditelná a sami už si s ní neví rady.

Pohovor je jen špička ledovce

“Když dva dělají totéž, není to totéž…”. Teď už tedy budu mluvit jen za tu naši agenturu - Aprofes. Pohovoru v naší personální společnosti předchází pořádný kus práce. Personální konzultantky dolaďují s klientem jeho (mnohdy nereálnou) představu o ideálním kandidátovi, zadávají inzeráty a udržují databázi nabídek práce aktuální. Pátrají po těch nejlepších uchazečích v životopisech, na sociálních sítích, pracovních veletrzích i jinde. Občas prostě hledají jehlu v kupce sena.

Denní chleba konzultantů

Pohovor je nejčastější náplň práce konzultanta. Zatímco my se na vás těšíme, u vás se pravděpodobně s blížícím se termínem setkání objevují příznaky nervozity a občas nevolnosti. Dámy řeší co na sebe, většina přemýšlí, na co všechno se asi budou ptát. Zbytečně se nestresujte. Na pohovoru u nás vás čeká příjemné prostředí a pohodové konzultantky. Mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud ale přeci jen chcete držet nervy na uzdě, podívejte se na nejčastější otázky a na pohovor se vnitřně připravte.

My o vás, i vy sami o sobě

Jaká jste osobnost? Jakou roli hrajete v týmu? Jaké výkony podáváte pod tlakem? Na pohovoru vás čekají osobní testy, které o vás mnohé prozradí. A nejen nám. Třeba o sobě zjistíte sami něco nového. Výsledky Vám v případě zájmu sdělíme či zašleme.

 

Čekání na výsledek

Portfolio vybraných uchazečů zasíláme klientovi. Někdy výběr trvá jen pár hodin, jindy několik dní. Mnohdy čekáme na odpověď i déle než týden. Podívejte se na to z pohledu klienta. Zaměstnance si nevybíráte každý den. To je to nejprostší vysvětlení, až si budete říkat: “Proč to tak nekonečně dlouho trvá”.

Klaplo to. Nebo ne?

 Klient si vybral. Paráda. Domlouváme termíny pohovorů a zase čekáme… (a takhle se to opakuje ještě jednou nebo dvakrát, pokud je výběrové řízení rozloženo na více kol).

Co následuje potom, si asi dokážete představit. Buďto obrovská radost, když náš kandidát uspěje nebo zklamání v opačném případě. Výběr zaměstnance je prostě běh na dlouhou trať.

Nevyšlo to napoprvé?

Nevadí. V databázi naší agentury zůstáváte nadále. Už víme, co umíte, kam se chcete profilovat a můžeme vás nabídnout (samozřejmě po vašem souhlasu) jinému zaměstnavateli.

Není práce jako práce

Z vlastní zkušenosti vím, že je obrovský rozdíl, když v práci jen tak přežíváte nebo ji děláte s láskou. Jak jsme řekli na začátku, když dva dělají totéž, není to totéž. Za všechny z Aprofesu můžu říct, že my do toho dáváme všechno a rádi :)

Zajímá vás více? Chcete vědět, na kolika pozicích souběžně pracuje jeden personalista? Máte zkušenosti s personální agenturou? Pište, tipujte, ptejte se.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779